Původní železniční stanice na 6,6 km trati
Libochovice - Straškov - Vraňany byla slavnostně zprovozněna 13.10.1907, kdy zde
začaly Rakouské státní dráhy na náklady majitelů trati provozovat železniční
dopravu a to jak nákladní (hlavně pro potřeby místních cukrovarů), tak i
osobních. Od svého počátku má stanice tři koleje, z toho jednu manipulační. Z
původních budov už bohužel nestojí dřevěný sklad na uhlí s toaletami, který byl
zbourán v květnu 2017. Zachovala se budova stanice, která je nevyužívaná a
nepřístupná (krom přístřešku) a skladiště s nákladovou rampou. Stavitelem celé
trati a tedy i budyňského nádraží byla pražská firma "Jan Kubíček a syn". Špatný
stav celé tratě měl za následek zastavení veškerého provozu v létě 1985. V
letech 1986 - 1987 se trať opravovala a v létě 1987 byl provoz obnoven, ovšem už
s menším počtem vlaků. K další redukci spojů došlo v roce 1990. V roce 2006, po
dalších opravách trati, bohužel Krajský úřad Ústeckého kraje již na rok
2006/2007 neobjednal další pravidelnou dopravu. 10. prosince 2006 zde proto
projel poslední osobní vlak a jelikož nákladní doprava zde prakticky již několik
let neexistovala, došlo v podstatě k ukončení veškeré dopravy. Do "už"
železniční zastávky se doprava vrátila až v roce 2011, odkdy každý rok v sezóně
brázdí trať z Roudnice do Libochovic tzv. Podřipský motoráček - turistická linka
T5 Ústeckého kraje a to vždy v sezóně od dubna do října.
Správa železnic chce vytrhat koleje v Budyni nad Ohří. Kraj nesouhlasí (01-2019)
Popis trati 096 Roudnice nad Labem - Straškov - Libochovice
Železniční trať Vraňany - Libochovice
Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice
Železniční zastávka Břežany nad Ohří >>>