BUDYNĚ NAD OHŘÍ
železniční zastávka

Původní železniční stanice na 6,6 km trati Libochovice - Straškov - Vraňany byla slavnostně zprovozněna 13.10.1907, kdy zde začaly Rakouské státní dráhy na náklady majitelů trati provozovat železniční dopravu a to jak nákladní (hlavně pro potřeby místních cukrovarů), tak i osobních. Od svého počátku má stanice tři koleje, z toho jednu manipulační. Z původních budov už bohužel nestojí dřevěný sklad na uhlí s toaletami, který byl zbourán v květnu 2017. Zachovala se budova stanice, která je nevyužívaná a nepřístupná (krom přístřešku) a skladiště s nákladovou rampou. Stavitelem celé trati a tedy i budyňského nádraží byla pražská firma "Jan Kubíček a syn". Špatný stav celé tratě měl za následek zastavení veškerého provozu v létě 1985. V letech 1986 - 1987 se trať opravovala a v létě 1987 byl provoz obnoven, ovšem už s menším počtem vlaků. K další redukci spojů došlo v roce 1990. V roce 2006, po dalších opravách trati, bohužel Krajský úřad Ústeckého kraje již na rok 2006/2007 neobjednal další pravidelnou dopravu. 10. prosince 2006 zde proto projel poslední osobní vlak a jelikož nákladní doprava zde prakticky již několik let neexistovala, došlo v podstatě k ukončení veškeré dopravy. Do "už" železniční zastávky se doprava vrátila až v roce 2011, odkdy každý rok v sezóně brázdí trať z Roudnice do Libochovic tzv. Podřipský motoráček - turistická linka T5 Ústeckého kraje a to vždy v sezóně od dubna do října.


        
        
        
        
        
        
     

Nádraží Budyně nad Ohří

Nádraží Budyně nad Ohří

Správa železnic chce vytrhat koleje v Budyni nad Ohří. Kraj nesouhlasí (01-2019)

Popis trati 096 Roudnice nad Labem - Straškov - Libochovice

Železniční trať Vraňany - Libochovice

Podřipské lokálky

Úsek Straškov - Libochovice 

Na co zírá mašinfíra - trať Libochovice - Roudnice

Železniční zastávka Břežany nad Ohří >>>

Železniční most u Břežan nad Ohří >>>

Budyně nad Ohří >>>

Zpět na přehled turistických cílů


POSLEDNÍ AKTUALIZACE
18.11..2021

Stránky Dálnice D8 & okolí  jsou provozovány
za laskavého přispění společností: